onsdag den 28. september 2011

Frem og tilbage er lige langt!

Nu lakker havesæsonen mod enden, og jeg er i fuld sving med at flytte og dele stauder.

Dette billede har jeg vist før - det er fra den 24. maj 2011

Og dette er fra den 6. august - lige en tand for frodigt, og det blev "værre" endnu! Roserne er helt væk.

Så prøver jeg igen - og håber det bliver bedre denne gang. Nu kan man se både roser og judastræ.

I dag har jeg hentet mine bestilte løg i Tappernøje hos vildmedblomster.dk

Angelique - min absolutte yndling.

Queen of Night - billede lånt på nettet

Candy Prince - billede lånt på nettet

Allium Roseum - billede lånt på nettet

Allium Neapolitanum - Billede lånt på nettet
Undskyld den forringede billedkvalitet - håber snart jeg kan komme på fotokursus.

7 kommentarer:

  1. Hej Lene
    De ser alle rigtigt flotte ud. Den Allium Roseum er sød med både lys rosa og hvide blomster på samme tid. Håber du nyder at du kan komme i haven i det skønne vejr.

    kh
    Eva

    SvarSlet
  2. Hi hi... jeg grinede af dit bed. For sådan ender mine bede næsten også hvert efterår. Tingene vælter ud til alle sider, fordi man har plantet og plantet :-D Måske er det egentlig meget godt at vi har vinteren som rydder lidt op for os.
    Men til foråret står vi der jo igen, og synes at der er alt for meget plads imellem de små planter :-)
    Hvor skal vi bare glæde os til de rosenløg hele vinteren, hva. Og de hvide du har købt er også noget så yndige. Godt at jeg har indført 'løg-stop' hér. Ihvertfald til jeg har fået alt i jorden :-)

    SvarSlet
  3. Kender det alt for godt med planlægning af bede ;-)

    Allium roseum kommer lige på listen :-)

    SvarSlet
  4. Sikke en voksekraft!

    Jeg tillader mig lige at spørge til det hegn, som jeg kan se på det øverste billede; hegnet i baggrunden med de lodrette pinde. Hvad er det lavet af? Er det et levende hegn? Jeg går med planer om at lave noget lignende, og er lidt nysgerrig efter dine erfaringer. Tak for hjælpen.

    SvarSlet
  5. Hej Rikke,
    Hegnet i baggrunden er stendødt :)
    Det er pil, som jeg har banket fast på nogle tværlister med små søm. Hegnet skal ikke dække for noget, men sørge for at min "pilemark" indenfor indhegningen ikke vælter ud over det hele.
    Når de engang om et par år er færdige, bliver de formentlig udskiftet med rionet.

    SvarSlet
  6. Villka fina lökar du köpt! mycket fint att se fram emot till våren.
    Mariana

    SvarSlet
  7. Tak for tippet. Jeg synes at det ser fint og let ud, og har selv behov for et hegn, som ikke skal skjule, men bare tegne en grænse.

    SvarSlet