tirsdag den 24. maj 2016

Der var engang et blommetræ

Sidste sensommer fik vi - som tidligere skrevet her på bloggen - beskåret vores blommetræ. Det gik hårdt for sig, den ene gren tog den anden, og træet blev vel nærmest skamferet.

Her i foråret har jeg med ængstelse kigget på træet, og jeg havde allerede planlagt at der skulle plantes en eller anden slyngplante for at dække de nøgne grene. Men pludselig for ca. 14 dage siden begyndte der at ske noget (lidt), og her til aften ser blommetræet sådan ud:



Der er langt til dets storhed for et år siden og mon vi nogensinde får dette syn at se igen?


Jeg håber det!


11 kommentarer:

  1. Hej. Det er vel nok godt, at der er liv i det. Jeg håber, du "redder" det, så det bliver et fint træ igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kræver vist megen tålmodighed og det er ikke det jeg har mest af :)

      Slet
  2. Godt der stadig er liv i det....krydser fingre for det bliver skønt igen.

    SvarSlet
  3. Siger man ikke at det skal nogle gange gøre ondt, førend det engang bliver godt. Men puha, jeg kan godt forstå at det må have været svært at beskære det smukke gamle træ:-)

    SvarSlet
  4. Puha, kender følelsen! Jeg har mere end én gang stået og kigget på de amputerede stumper og tænkt: "Hvad har jeg da gjort!" Men nogle gange er alternativet at man må fælde træet helt, og så synes jeg da man skal forsøge sig med en beskæring og se om det bliver tåleligt. Ser da lovende ud - er der liv er der håb :-)
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
  5. Wow Lene, jeg skal love for, at "nogen" har leget Edward Scissorhand. Haha. Jeg har selv lige kigget på mit dejlig kirsebærtræ, som giver de bedste kirsebær i Verden. Det ser ud til at have fået en eller anden svamp, og jeg er i vildrede om, hvor meget jeg kan skære af. Jeg vil så gerne bevare træet. Det ser ud til, at der kommer mange kirsebær i år, men jeg må vist hellere gøre noget ved det "mærkelige" på grenene.

    SvarSlet
  6. Ser vildt ud, men nogle gange er det vist det der skal til - håber det blir godt
    God uge
    Annette

    SvarSlet
  7. Det skal nok blive flot igen det blommetræ.
    Glæder mig til besøg på fredag, håber i har god tid, er sikker på der er meget at snakke om :-)
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  8. Hej Anette.
    Vi glæder os også. Du er sidste destination om fredagen, så vi har vist ingen bagkant :).

    SvarSlet
  9. pg slot ทำเงินกำไรได้จริงแน่นอน 100% มั่นใจในเรื่องของคุณภาพจัดหนักจัดเต็ม ทุกเกม ทุกการบริการ สมัครเลย

    อยู่ที่ไหนก็สามารถทำเงินกำไรได้ง่าย ๆ เดิมพันบนโทรศัพท์มือถือที่รองรับทุกรุ่นทุกระบบ Allslotmaster เล่นง่ายรับเงินรางวัลมากมาย

    SvarSlet