fredag den 16. august 2013

Jeg elsker brænde!

Gud ved om jeg ikke har brugt denne overskrift før? Men det er også lige meget - for det er sandt!


I går fik vi leveret 2 tårne med brænde, og straks min mand kom hjem fra arbejde gik han i gang med at køre det hen til brændeskuret, hvor jeg tog imod og stablede, og stablede og stablede. Først da det blev så mørkt at vi næsten ikke kunne se en hånd for os, gik vi ind - men så var alt brændet også i hus.


Jeg synes altså at brænde er så PÆNT :), og jeg tror vi har nok til den kommende fyringssæson. Gid det varer længe endnu inden den starter!


14 kommentarer:

  1. Kære Lene.

    Ja, jeg tænder også totalt på brænde og brændestabler. Og når det så er kløvet og stablet så smukt som her, så er det lige før jeg kan høre englene synge. Brændestabler har en kæmpestor dekorationsværdi.

    Jeg har selv et par brændestabler hist og pist. Nu mangler jeg bare brændeovnen, men det længe nærede ønske går heldigvis snart i opfyldelse.

    Hav en rigtig dejlig weekend. Her står weekenden i havebesøgets tegn.

    Kæmpeknoglekrammerknus fra fra en våd lille havemus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jytte,
      Tænder er det helt rigtige ord, og du har ret, der er en stor dekorationsværdi i brænde. Desværre synes Søren at det er lige i overkanten at købe brænde for at lægge det stablet i haven, men jeg tror jeg må prøve alle mine overtalelsesevner, for jeg MÅ have mere brænde derude :)
      Også kæmpeknus herfra

      Slet
  2. Brænde er da også bare flot og hyggeligt. De danner sådan nogle fine mønstre.
    Hilsen Jette

    SvarSlet
  3. Hvor har i dog været flittige.
    Det ser godt ud.
    For flere år siden arbejdede vi også med brænde, men det var dengang vi kunne få affaldstræ. (Vi havde et halmfyr). Det må man så ikke bruge mere. Nu har vi pille fyr. Vi kan heller ikke holde til at slæbe brænde mere.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
  4. Godaften Lene.Er også vild med brænde.....det er bare så smukt.Og flot stablet.Har lavet en lille stabel ved min pergola til pynt med resterne af mit sorte tegl som overdækning Godaften til dig knus Jette

    SvarSlet
  5. Der er bare noget ved sådan en gang smukt stablet brænde! Når jeg flækker de store stykker, når jeg altid at tænke om de ikke burde være brugt til et eller andet smukt.

    SvarSlet
  6. Nydelig vedstabel!...det er som du sier veldig vakkert:)
    Men jeg som du håper det er litt tid før vi trenger det ennå...og jeg er ikke fått mitt i hus ennå:)
    God helg:)

    SvarSlet
  7. Uha ja det er smukt med en god stabel brænde i haven og så giver det jo varmen mere end en gang....det minder mig om at en af sommerens projekter slet ikke er blevet til noget et brændeskjul til bålpladsen - godt der kommer en sommer igen næste år :0)

    .....og sensommeren bliver lang.....meget laaang ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe,
      Ja, du har jo også noget med brænde, og dit brænde under terrassen ser også bare SÅÅÅÅÅ skønt ud :)

      Slet
  8. Det ser også rigtig smukt ud og jeg vil medgive dig, at det rigtig gerne må fortsætte med at se smukt ud, i jeres brændeskur... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lad os håbe at det får lov til at ligge i brændeskuret rigtig længe endnu. Vi vil så gerne have en Indian summer til at afslutte den dejlige sommer vi har haft :)

      Slet
  9. Der ser da også vildt godt ud :-)
    I må gerne stable lidt her hos os!!

    SvarSlet
  10. Jeg synes også, en stabel brænde ser vildt godt ud - og hyggelig!

    SvarSlet
  11. Uh! Hvor ser det godt ud Lene :-) Jeg drømmer også om en stor rund brændestabel men har hverken pejs eller brændeovn. Men det står højt på ønskesedlen. God søndag til dig :-)

    SvarSlet