tirsdag den 30. august 2011

Blomster fra Syden

Jeg lovede i mit forrige indlæg at jeg ville vise nogle blomsterbilleder fra min ferie. Der satte jeg mig selv på en svær opgave. Dels fordi jeg bagefter havde svært ved at finde nogle, der var virkelig WAUV, og dels fordi mange af billederne blev af en rigtig dårlig kvalitet på grund af den stærke sol.

Men her følger, i vilkårlig rækkefølge, en række billeder, godt eller skidt - I vælger selv!

Disse var overalt i Piemonte. Nogen der ved hvad træet hedder?

Her er den igen, tæt på.
Mere sjælden end køn!

Ditto her!
Øhhhh!
I Piemonte havde vi én til at passe på os - læg mærke til de charmerende strømføringer!

Fint bed i Beaune, Frankrig

"Hængende" have i Beaune, Frankrig

Beaune, Frankrig

Sjove formklippede buksbom i Beaune, Frankrig

Jeg æælsker platantræer og dette er et pragteksemplar
Santenay, Frankrig

Ja, så kunne jeg alligevel ikke lade være med at kommentere på billederne!

13 kommentarer:

  1. Härliga blommor och annorlunda kompositioner... den blommande bron gillar jag verkligen!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  2. Hvor er det da et utrolig flot træ du viser der - meget, meget smukt!

    De tilplantede sækkelærred og kulørte potter er da aldeles pragtfulde og charmerende. I bund og grund handler det jo om en fælles planteglæde, hvordan vi så udtrykker den er jo ikke så væsentligt. Det ville da også være svært kedeligt hvis vi alle havde samme stil og udtryk.

    Så tak for nogle skønne sommerbilleder fra et planteelskende folk den slags er altid festligt at se, - syntes jeg :o)

    SvarSlet
  3. Tak for turen :) Det er altid sjovt at se planter og blomster fra andre lande, og selvom man gyser lidt ved stilen nogle gange, så er det jo en kendsgerning at man også tiltrækkes af at se hvordan andre gebærder sig.

    SvarSlet
  4. Kære Lene

    Desværre aner jeg ikke, hvad den dejlige lyserøde busk hedder. For det var da ikke et træ? Skøn er den. Jeg har stor forståelse for din begejstring for platantræer, og det viste er heeeelt skønt. Jeg er ikke meget for blomsterarrangementer i et sammensurium, men må trække på smilebåndet af nogle af billederne, for de er skam charmerende på deres helt egen måde :-) De hængende haver er skam også dejlige. Og. Og. Og.......

    Vi ses meget snart. Når man har et Kagehus, må man stå for kagerne. Så det gør jeg :-))

    SvarSlet
  5. Tjah, smag og behag, men jeg vil til hver en tid foretrække tilplantninger med et personligt præg frem for ingen blomster overhovedet! At der er plantet noget, der bliver passet og plejet, siger jo også noget om beboerne. Jeg tror ganske enkelt at havemennesker er hyggeligere! - men de viste eksempler bliver nu ikke kopieret herhjemme...

    SvarSlet
  6. Der er da vist lidt for enhver smag (eller mangel på samme);-)

    Platantræernes stammer er helt fantastiske, og det er da virkelig et pragt eksemplar du har taget billede af :-)
    De er faktisk ret velegnede som bytræer.

    SvarSlet
  7. Flotte bilde fra sydlige bredder...
    Og mange gode blinkskudd du fant:)

    SvarSlet
  8. Sikke en rejse... igennem billederne oplever man hvor forskelligt det har været.
    Skønt....!!
    Ja - jeg vil nok også mene at noget er mere smukt end andet, men jeg vil da bestemt også mene at det er charmerende. Vi har alle forskellig smag - og stil ikke mindst. Bare glæden er dér.... blomsters fornemste opgave er vel at få os til at smile, glædes og give os sanseindtryk. Og det må jeg sige at alle disse blleder gør....
    TAK for rejsen :-)
    Hilsen Susan

    SvarSlet
  9. ......åh hvor skønt Lene :0) Tak for kigget........hessian vægtæppet kunne jeg nu godt forelske mig i - ideen er super hvor pladsen er sparsom.

    VIL snart sydpå.....VIL VIL VIL :0)

    Knus

    SvarSlet
  10. rigtig gode billeder, meget speciel sammenplantninger, men spændende ;)

    SvarSlet
  11. Det var ihvertfald ikke blomster der manglede, på din tur. Jeg faldt for Madonnaens himmelvendte blik, hun har vist heller ikke så meget til overs for elektrikerarbejdet.

    SvarSlet
  12. Gode billeder.
    Anderledes end det man plejer at se.
    Tak for rundvisningen.

    SvarSlet
  13. Hej Lene jeg tror I har haft en så skøn ferie!
    Personligt er jeg helt vild med den havebro der går over floden. Det er meget idykllisk :-)
    Jeg ærger mig så meget over at, jeg ikke kunne komme med på jeres lille have tour :/
    Nyd denne fantastiske søndag - forhåbenligt i haven
    Gro

    SvarSlet